Informační karty a sdělení při zaměstnávání cizinců
Jistě víte, že v případě zaměstnávání cizinců vám vzniká povinnost hlásit tuto skutečnost Úřadu práce ČR. V rámci zlepšování služeb a modernizace úřadu jsme přistoupili k plné digitalizaci tohoto úkonu.
Od 1. července bude proto zasílání těchto informací možné výhradně jedním z těchto tří digitálních kanálů:
- Vyplněním formuláře na webu
- Zasláním XML souboru do datové schránky Úřadu práce ČR
- Přímou integrací Vašeho informačního systému s rozhraním MPSV
Chápeme, že na nové způsoby zasílání je potřeba se dostatečně adaptovat, proto podat hlášení těmito cestami můžete už dnes.
Vyplnění webového formuláře
Pro vyplnění webových formulářů je nezbytné přihlásit se pomocí datové schránky.
Zaslání XML souboru datovou zprávou
XML editor umožní vygenerovat XML soubor k následnému zaslání na datovou schránku Úřadu práce: 2akmgv5.
Přímá integrace na rozhraní MPSV
Všechny potřebné informace naleznete na vývojářském portálu MPSV.
Pro ověření podávajícího a případné udělení zastoupení je využita existující infrastruktura ČSSZ, postup je vysvětlen ZDE.
INFORMAČNÍ KARTA = Informace o nástupu občana EU/EHP a Švýcarska nebo jeho rodinného příslušníka, nebo cizince, který nepotřebuje pracovní oprávnění do zaměstnání (např. občana Ukrajiny s udělenou dočasnou ochranou).
SDĚLENÍ - NÁSTUP = sdělení o nástupu cizince, držitele pracovního oprávnění, do zaměstnání, k vyslání, k vnitropodnikovému převedení.
SDĚLENÍ - UKONČENÍ = sdělení o ukončení zaměstnání, vyslání, vnitropodnikového převedení cizince, držitele pracovního oprávnění.
Jak jsme dále zasílání zjednodušili?
U agendy Informačních karet se bude nově používat pouze jeden formulář, prostřednictvím kterého budete hlásit jak nástup, tak i odchod vašeho zaměstnance. Pokud při nástupu rovnou uvedete i termín ukončení činnosti (např. při poměrech na dobu určitou), který bude dodržen, nemusíte další kartu zasílat.
Zaměstnancům úřadu odpadne další manuální činnost a budou se moci více věnovat klientům.
Otázky a odpovědi k informačním kartám
Odpovědi na nejčastější otázky naleznete ZDE.
Máte dotaz?
V případě dotazů se neváhejte obrátit na Call centrum Úřadu práce ČR na čísle 800 77 99 00 nebo e-mailem: callcentrum@uradprace.cz.
Provozní doba linky
PO: 8:00 - 17:00 | ÚT: 8:00 - 15:00 | ST: 8:00 - 17:00 | ČT: 8:00 - 15:00 | PÁ: 8:00 - 13:00
V případě technických potíží se obraťte na IT podporu MPSV: ITpodpora@mpsv.cz.
Digitalizace MPSV
Moderní úřad - Kvalitní služby - Spokojený klient
Poslední aktualizace: 16. 4. 2024